dijous, 3 de març del 2011

ANÀLISI ESPOT PUBLICITARI




Descripció objectiva:

Aquest espot publicitari pertany a una campanya de seguretat vial de trànsit que pretén transmetre a l’espectador un missatge molt clar: “promoure l’ús del cinturó en relació al valor de la família ”.
L’anunci es situa en un saló – menjador d’una casa i els protagonistes són una família formada per un pare, una mare i una filla.
Podem identificar la combinació de diversos plans en aquesta escena, que formen part d’una mateixa acció dins d’un mateix espai i temps. Alguns plans són oberts (on s'interpreta una situació i unes accions que l'acompanyen) i altres tancats (per interpretar accions concretes i fer una lectura clara i específica de moments clau).
A l’ inici es veu un pla detall on s’observa una mà i després, un peu que representen l’acció d’engegar el cotxe i donar gas amb el pedal. El personatge principal és el pare, el qual representa durant tot l’espot el paral•lelisme de la conducció imprudent en la carretera tot descontextualitzant el missatge (no és a la carretera,sinó a casa). En comptes de situar-se en la carretera ho fa en la seva llar.
Durant els següents segons d’escena es van intercalant plans mig curt i mig llarg. Hi ha molt valor expressiu durant tota la seqüència, i es posen en relació els tres personatges en diferents moments. A continuació, s’esdevé un pla conjunt que descriu un seguit d’accions protagonitzades pels diferents membres de la família. Vol representar el moment en el qual el pare està a punt de tenir un accident i la família recórrer a la seva ajuda per a protegir-lo del impacte i evitar així un tràgic final. Entremig hi ha un pla detall de dels mans i els braços de la mare i de la filla que s’enllacen tot representant el cinturó de seguretat i donen valor al fet d’abraçar-se a la vida.
Finalment, es veu de nou un pla conjunt de la família sencera abraçada que somriu després d’haver aconseguit salvar la vida del pare.
Durant tota l’escena podem apreciar una il•luminació artificial, directa i perpendicular de tonalitats càlides (grocs, marrons, taronges, i vermellosos, sobretot) degut a que es dóna dins d’una llar (escena contextualitzada a casa per reforçar el valor de la família i la calidesa, amor i seguretat que aquesta ens proporciona. Paralelisme entre els colors càlids i el valor de la calidesa família). La principal font de llum esdevindria d’una làmpada. No hi ha transicions, excepte al final de l’escena que es tanca amb una fosa negre. S’articula un codi gràfic, també, al final de l’espot amb informació de la campany "abraça la vida" que intenta de forma molt potent transmetre al públic un missatge molt evident. Tanmateix, es va jugant amb efectes, sobretot en la manipulació de la velocitat per recalcar la lentitud dels moviments i apreciar amb més detall el què va succeint.Intenta generar sentiments (potser a través d'una hipèrbole) i sensibilitat als usuaris per tal de que es posin en lloc de l'altre i experimentain empatia amb la família. Utilitza figures retòriques com la metàfora, amb la qual associem les mans i els braços abraçats i el cinturó de seguretat; i també fa referència a la protecció, seguretat i calidesa que et roporciona la família. La lectura d'aquests elements fa molt clara la seva interpretació. També, es reconstrueix un joc visual del confeti i els vidres del cotxe amb l'accident.
De fons s’escolta una banda sonora molt melòdica i clàssica que recolza la finalitat, l’expressió i la sensibilitat de l’anunci amb l'objectiu de generar molts sentiments als receptors.És música lenta, forta i potent. Hi ha un joc constant en tota l'escena de l'espressivitat del pare i de la família. Es va contrastant constantment amb l'objectiu d'identificar com es va esdevenint la situació a través de les sensacions, emocions i impressions que experimenten els personatges. Intenten que ens posem en el lloc dels demès i visquem a flor de pell tota la seqüència.


Descripció subjectiva:

Personalment, aquest anunci m’ha fet reflexionar molt sobre la importància de l’ús del cinturó de seguretat per abraçar la teva pròpia vida i la dels que t’envolten.
Ho fa d'una manera totalment diferent a la que estem acostumats a veure, on la majoria d'imatges són impactants, tràgiques i tristes; on s'observa la sang, els vidres, la carretera espessa i dies grisos,etc.
M’he posat, sobretot, en la pell de la família i de l’angoixa que es pot sentir quan reps una noticia d’aquestes característiques.
Hem transmet l’escalfor de la llar, calidesa, tendresa familiar, estimació, dolçor,..però a la vegada hem transmet patiment, angoixa, intriga, tristesa,etc.
Es compara, metafòricament, durant tot l’espot el cinturó de seguretat amb la vida pròpia i la família.
La família sempre està en els moments més importants de la nostra vida i ens omple de felicitat al llarg d’aquest camí. Quan hi ha una pèrdua important d’algun membre, la família també ho pateix i ho porta a dins per sempre més. Per tant, la família és com el nostre cinturó, quelcom que ens ajuda a créixer i ens protegeix sempre.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada